Оригінальну статтю (російською) від Аркадія Гершмана можна прочитати тут. За фотографії та інформацію спасибі Максиму Шестакову. Далі слова автора:
З одного боку, я вже писав про проблему Амстердама з парковками. Нагадаю: роверів багато, парковок мало. Через це складно подивитися в місті на вулицю і не побачити велосипед. До слова, в звітах з міста мені не раз писали про це - захаращення явно кидається в очі, особливо в великих точках притягання.
З іншого боку, пересадити всіх людей на громадський транспорт або на міській велопрокат малоймовірно - нідерландці звикли до велосипедів і подорожам від дверей до дверей. Чого казати, у людей, які живуть і працюють у різних містах країни частіше за все взагалі два велосипеда - по одному на кожне місто, щоб не тягнутися з ним в поїзді. Але велосипед це і не особистий автотранспорт (який займає занадто багато місця, більше, ніж робоче місце в офісі, шкідливий для екології та здоров'я городян, в тому числі і власника), тому про будь-яке дестимулювання поїздок на велосипедах мови не йде. Але вулиці теж не повинні страждати, еге ж, так що робити? Амстердам, наприклад, веде велопарковки під землю. Про одну з таких, яка відкрилася зовсім недавно, і поговоримо.
01. Це діловий район на околиці Амстердама, колись тут було поле з велосипедів:
02. Парковки типові для Нідерландів - подвійні підняті:
Від звичайних П-образних відмовилися - так велосипеди займають куди більше місця, а на подвійних на місце одного влазить два (рулі не стикаються за рахунок різного рівня).
03. Правила паркування:
04. Жовті знаки - попередження про швидке закриття вуличної парковки. Порушників будуть евакуювати:
05. Людям було дано тиждень перехідного періоду, коли можна було паркуватися на вулиці і під нею. Приблизно в цей час почався поступовий демонтаж стійок:
06. Вже прямо заборонні знаки:
07. Стійки ззаду демонтовано і складено для транспортування:
08. Як можна помітити, люди вірні своїм звичкам, тому багато хто продовжує залишати велосипед на вулиці:
09. Саме час спуститися в новий велопаркінг:
10. Власне, це звичайний спуск для тих, хто хоче забрати велосипед, тому тут сходи:
11. А це центральний в'їзд-виїзд:
12. Зверху якось так:
13.
15. На задньому плані, до речі, станція метро і електричок:
16. Ну-с, подивимося, як паркінг працює. Для початку, нас зустрічає табло з кількістю вільних місць:
17. Графік роботи:
18. Велопарковка платна, але перші 24 години безкоштовні, далі оплата йде в залежності від типу велосипеда, плюс є можливість купити річні абонементи:
19. Механізм роботи наступний: при спуску валідуєш єдину транспортну карту Нідерландів у першій стійці. Якщо такої карти немає, то тобі видадуть одноразову на місці.
20. Кожен ряд не тільки пронумеровано, але і названо на честь відомих композиторів (в цьому районі і вулиці названо аналогічним чином):
21. Шукаєш вільне місце:
22. Благо запас є:
23. Є навіть місця для велосипедів з вантажем і веловантажівок:
24. Поставив? Тепер можна гуляти. При поверненні забираєш велосипед і йдеш на вихід, де тебе чекає працівник, який валідує твою картку (або забирає одноразову). Далі або ти спокійно йдеш, або йдеш оплачувати рахунок в термінал (тільки картою).
25. Крім цього, так як паркінг знаходиться у залізничній станції, тут є додатковий сервіс від залізничного оператора у вигляді велопроката - такий велосипед можна взяти на всіх залізничних станціях в країні:
26. Механізм аналогічний, але взяти може тільки місцевий житель, зареєстрований в системі:
Якось так. І подібних паркінгів стає все більше - зустрічаються і повністю безкоштовні паркінги, і з обмеженням за часом паркування, і з можливістю здати велосипед під охорону і так далі.
Як в Амстердамі велосипедистів з площі зганяли
Модератор: cTc
Re: Як в Амстердамі велосипедистів з площі зганяли
Згоден, не так технологічно, як японський боян.Moodymen писал(а):Пфф! Это так, подвал для великов.
Вот истинная велопарковка:
А скільки таке щастя коштує для кінцевого користувача або ж для їх податків у разі дотацій з бюджету? Явно не 75 Євро на рік.
Ну і масштаби та перетворення таких "підвалів" у буденність, от про що насправді мова, от що мене вразило. Їх то у Амстердамі, на тисячі велосипедів, чимало, я вже мовчу про той комплекс на майже 25 000 (двадцять п'ять тисяч) веломісць під озером, що вони зара будують.
Re: Як в Амстердамі велосипедистів з площі зганяли
Ну так они зачем строят? Решают проблему "парковок мало. Через це складно подивитися в місті на вулицю і не побачити велосипед". А у нас она давно решена. Посмотри на улицу - много припаркованых велосипедов видишь? Амстердаму до такой благодати ещё строить и строить.
Re: Як в Амстердамі велосипедистів з площі зганяли
"Ну так они зачем строят?" - проблема не в тому, щоб на вулицях велосипедів не бачити, а в тому, що нові нема де пхати, а вулиці через це вже втрачають свій функціонал (звужені, якщо не перегороджені проходи) і естетичний вид. Ровери - то круто, але ж коли ними обвішано усі дерева, мости та лавки...
- Димитрэснутый
- Сообщения: 1509
- Зарегистрирован: Вс май 04, 2014 21:12
- Откуда: Таирово
Re: Як в Амстердамі велосипедистів з площі зганяли
блин, нельзя такое украинцам показывать!
Re: Як в Амстердамі велосипедистів з площі зганяли
iNeedfor, а я что-то другое сказал? Вот у нас УЖЕ всё замечательно. На улицах паркуются единицы. Ещё и охранники у некоторых зданий типа БЦ следят, чтобы "велосипеды не уродовали фасад". Так что у нас значительно продвинутее.
-
- Сообщения: 2
- Зарегистрирован: Пт сен 02, 2016 12:52
- Откуда: Одесса Украина
- Контактная информация:
Re: Як в Амстердамі велосипедистів з площі зганяли
правила есть правила и не стоит их нарушать)